صندوق های جداگانه
اگر با افراد دیگر کار می کنید ، برای هر یک پوشه یا صندوق ورودی مجزا ایجاد کنید.
سبد کاغذها
امیدوارم با دفتر جدید سازماندهی شده خود ، دیگر توده ای ازکاغذ نداشته باشید ، اما بحرحال هنوز باید کاغذهای قدیمی را مرتب کنید. آنها را در جای مناسب قرار دهید تا میط کار شلوغ نشود.
مرتب سازی نامه ها
به محض دریافت نامه های اداری آنها را مرتب کنید و در طبقات مربوط به خود دسته بندی کنید مثلا: اقدام برای خواندن ، برای ارسال پرونده ، برای واگذاری و غیره.
مشخص کردن تاریخی برای دور انداختن فایل ها
نیازی نیست که هر تکه کاغذ را به طور نامحدود نگه دارید. هر سند یا نامه ای را که میتوان پس از مدتی دور انداخت علامت گذاری کنید.
برخی از اسناد حقوقی یا مالی باید برای مدت زمان مشخصی نگهداری شوند. مطمئن شوید که می دانید این الزامات چیست.
ایمیل های خود را فیلتر کنید
خواندن برخی از ایمیل ها مهم است ، برخی دیگر اهمیت چندانی ندارند.
هنگامی که از سیستم فیلتر برای برچسب گذاری انواع مختلف ایمیل ها استفاده می کنید ، اولویت آنها را می دانید و کار شما راحت تر میشود.
میز خود را مرتب کنید
در پایان روز ، دستی به میز و میط کار بکشید ، تا روز بعد شروع تمیزی داشته باشید.