هنر منو: نکات طراحی منو برای کافه ها و رستوران ها

چکیده کوتاه مطلب

منو یکی از جنبه های کلیدی هر کافه یا رستوران است که غالبا به آن پرداخته نمیشود یا نادیده گرفته میشود. اما باید دقت کنید که یک منوی غذای زیبا و مرتب میتواند در جلب مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد. نحوه طراحی منوی شما بدون شک به اندازه غذاهای شما مهم است. با تحقیقات زیادی […]

منو یکی از جنبه های کلیدی هر کافه یا رستوران است که غالبا به آن پرداخته نمیشود یا نادیده گرفته میشود. اما باید دقت کنید که یک منوی غذای زیبا و مرتب میتواند در جلب مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد.

نحوه طراحی منوی شما بدون شک به اندازه غذاهای شما مهم است. با تحقیقات زیادی که در زمینه روانشناسی و قدرت طراحی بر تصمیم گیری شما انجام شده است ، موارد زیادی جود دارد که در طراحی منو باید در نظر بگیرید …

در این مقاله چند نکته در مورد ایجاد یک منو که مشتریان شما دوست داشته باشند ارائه میدهیم.

نکته 1: اولین تاثیر خوب را ایجاد کنید

هر چیزی در کافه یا رستوران شما میتواند مشتری را در نکاه اول تحت تاثیر قرار دهد: از جمله دکور ، فضا ، چیدمان میزها ، و حتی منوهای شما. به این معنی که منوی شما میتواند نقش منصر به فردی را در این فضا بازی کند.

باید بتوانید در طراحی منو رستوران یا کافه خود بیشترین خلاقیت را اجرا کنید. مثلا یک استیک فروشی میتواند لیست منوی خود را در پوست گاو بپیچد، یک کافه میتواند منو را در کیسه ی قهوه یا شیشه مربا بگذارد و یا صفحه اول منوی خود را از یک تصویر هنری استفاده کنید که با فضای محیط رستوران شما جور باشد.

نکته 2: فونت متناسب با نام تجاری خود را انتخاب کنید

حروف تایپی که در رستوران خود استفاده میکنید مهم هستند چون به مشتریان کمک میکنند که در نگاه اول چه برداشتی از رستوران شما و نوع غذایی که سرو میکنید داشته باشند.

میتوانید از هر نوع فونتی استفاده کنید. با این حال ، هیچ فرمول برنده ای وجود ندارد. بهترین توصیه در مورد فونت این است که باید با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد.

در انتخاب فونت مورد علاقه خود برای منو جسور باشید و فونتی را انتخاب کنید که رضایت شما را فراهم کند.

نکته 3: استفاده یا عدم استفاده از تصویر

تصاویر یک موضوع بحث برانگیز است. برخی میگویند استفاده از تصویر در منو تاثیر بسزایی دارد و برخی آن را نفی میکنند. واقعیت این است که بستگی زیادی به مکان و مشتریان شما دارد. چند عکس خوش سلیقه به عنوان زمینه ای برای سرصفحه ها ارزش منو را افزایش میدهد.

یکی دیگر از مزایای تصاویر،  رنگ است که میتواند منو را شاداب تر کند اما بر رفتار مشتری شما نیز تأثیر می گذارد. به خوبی میدانیم که رنگ قرمز اشتها را تحریک میکند یا اینکه رنگ سبز رو سلامت را القا میکند. بنابراین تما از رنگ هایی در منوی خود استفاده کنید.

نکته 4: مهندسی منو و محل قرارگیری

معمولا گوشه بالا سمت راست در نگاه اول بیشتر چشم ها را به خود جذب میکند. میتوانید از این موارد برای غذاهای مورد نظرتان استفاده کنید.

نحوه تقسیم بندی منو نیز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اگر مشتاق فروش یک غذای خاص هستید ، سعی کنید آن را در یک کادر متنی با حاشیه ای مبهم و یک جمله کوتاه در مورد آن وارد کنید. فریم ها و گرافیک های تزئینی می توانند تفاوت زیادی در جذابیت موارد خاص ایجاد کنند.

نکته 5: لیست غذاهای خود را تغییر دهید

حتی بهترین رستوران ها نیز ممکن است در دام ثابت ماندن منو برای مدت طولانی بیفتند. خیلی خوب سات که روی غذاهایی تمرکز کنید که مشتریان شما دوست دارند اما از تغییر مداوم منوی غذاهای خود نترسید.

باز هم ، هیچ نسخه تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. با این حال ، افزودن یک صفحه ویژه با محصولات فصلی یا چند غذای جدید که مشتاق آزمایش آنها هستید می تواند راهی عالی برای بازگشت مردم باشد. و سعی کنید هر سال چند تغییر در منوی خود اشته باشید.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *