اشتباهاتی که در طراحی حمام باید از آنها اجتناب کرد

چکیده کوتاه مطلب

وقتی صحبت از طراحی خوب حمام به میان می‌آید، باید به چیزهایی بیشتر از انتخاب شیرآلات و کاشی‌ها توجه کنیم. اگر این کار را درست انجام دهید، فضایی زیبا و کاربردی خواهید داشت. در ادامه به اشتباهاتی میپردازیم که اجتناب از آنها کمک بسیار زیادی در طراحی یک حمام خوب به شما میکند.   جابجایی […]

وقتی صحبت از طراحی خوب حمام به میان می‌آید، باید به چیزهایی بیشتر از انتخاب شیرآلات و کاشی‌ها توجه کنیم. اگر این کار را درست انجام دهید، فضایی زیبا و کاربردی خواهید داشت.

در ادامه به اشتباهاتی میپردازیم که اجتناب از آنها کمک بسیار زیادی در طراحی یک حمام خوب به شما میکند.

 

جابجایی غیر ضروری چیزها

اگر در حال بازسازی حمام خود هستید و چیدمان قبلی آن منطقی است، قبل از تعویض لوازم بهداشتی به دقت فکر کنید. جابجایی لوله‌ها می‌تواند برای شما گران تمام شود و بیش از آنکه حل کننده باشد، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. اگر می خواهید همه چیز را عوض کنید، ابتدا با یک لوله کش مشورت کنید تا مطمئن شوید برنامه شما قابل اجرا است.

خرید صفحه دوش اشتباه

یک صفحه دوش که جنس خوبی ندارد و مدام نشت میکند می تواند بسیار آزاردهنده باشد زیرا هیچ کس نمی خواهد به طور مداوم یک کف مرطوب را تمیز کند. مطمئن شوید که لوله را به درستی اندازه‌گیری و نصب کرده‌اید، درزبندی را به درستی انجام دهید.

در نظر نگرفتن موقعیت شیر ​​حمام

همه چیز در مورد شیرهایی با ویژگی های چشمگیر که بسیار شیک به نظر می رسند خوب است، اما اگر حمام را با سایر اعضای خانواده به اشتراک می گذارید، شاید بهتر است ابتدا به موارد کاربردی فکر کنید. یک شیر حمام مرکزی بزرگ که از مرکز حمام بیرون زده می‌تواند هنگام حمام کردن بچه‌های کوچک خطرناک باشد یا یک شیر آبشاری میکسر ممکن است هنگام استفاده از دوش سقفی مانع ایجاد کند.

عدم رسیدگی به پوشش های چوبی

وسایل چوبی یک ترند شیک برای حمام های لوکس هستند، اما قبل از نصب روکش چوبی به سبک روستیک یا انتخاب یک روکش روشویی با چوب بلوط، مطمئن شوید که برای محافظت از آن در برابر رطوبت و آب که می‌تواند منجر به پوسیدگی سریع چوب شود، فکر کرده اید.

چیدمان نامناسب

وقتی صحبت از یک فضای کاربردی مانند حمام می شود، کاربردی بودن باید قبل از ظاهر مورد توجه باشد، به خصوص در یک حمام کوچک. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین لوازم بهداشتی قرار داده اید تا افراد بتوانند به راحتی حرکت کنند و بنشینند یا بایستند – برای مثال، حداقل باید 60 سانتی متر بین روشویی و هر چیزی که در مقابل آن قرار دارد فاصله باشد. نرده‌های حوله باید در فاصله‌ای مناسب از حمام یا دوش نصب شوند و درهای کمد و دوش باید بدون مانع باز شوند.

از بین رفتنِ حریم خصوصی

پنجره حمام برای نور و تهویه حیاتی است اما می تواند شما را در معرض چشمان کنجکاو قرار دهد. افزودن کرکره یک راه حل عملی روی پنجره برای کنترل نور و حفظ حریم خصوصی است، زیرا به آن نیاز دارید، به خصوص زمانی که وان حمام به صورت استراتژیک برای لذت بردن از منظره زیبا قرار گرفته است.

حذف وان

حذف وان از برنامه طراحی حمام ممکن است راه حلی مدرن و کم مصرف به نظر برسد، اما قبل از این کار به دقت فکر کنید. موقعیت های زیادی وجود دارد که یک حمام می تواند کاربردی تر از دوش گرفتن باشد. اگر می توانید هر دو یعنی هم دوش و هم وان را در نظر بگیرید .

اندازه گیری اشتباه برای وان

وان ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند، بنابراین برای سفارش حتما به سایز آنها توجه کنید. طول، عرض، ارتفاع و در نهایت عمق را اندازه گیری کنید. همچنین، فضای اضافی را که ممکن است برای سر دوش و شیر نیاز داشته باشید، در نظر بگیرید.

 فضای ذخیره سازی ناکافی

حوله، بطری شامپو، مسواک، دستمال رول اضافی – باید برای همه این چیزها و موارد دیگر جای کافی داشته باشید. در صورت امکان قفسه های باز برای لوازم آرایشی و لوازم جانبی جذاب، و کمدهایی برای قطعات و لوازم روزانه اضافی داشته باشید. یک کمد جادار یک گزینه ذخیره سازی خوب است، و در عین حال قفسه بندی داخلی، کمدها و کشوها به شما کمک می کنند از هر اینچ فضا نهایت استفاده را ببرید.

گرمایش ناکافی

اگر حمام بزرگی دارید یا در خانه ای با عایق بندی ضعیف زندگی می کنید، به احتمال زیاد یک گرم ­کنِ تنها برای گرم نگه داشتن حمام شما به خصوص در زمستان کافی نیست. گرمایش از کف یک گزینه عالی برای صرفه جویی در حمام است و صبح های تاریک و سرد را کمی قابل تحمل تر می کند.

توجه نکردن به ارتفاع

ارتفاع قفسه حوله، عمق وان و سر دوش می تواند به معنای تفاوت بین یک حمام متوسط ​​و یک حمام عالی باشد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کارها چطور باید پیش برود، به قد بلندترین و کوتاه ترین فرد خانه فکر کنید.

تهویه ضعیف

حمام مرطوب ترین اتاق خانه است و اگر مراقب نباشید، آن را به مکان ایده آلی برای پرورش کپک تبدیل می کنید. روی یک فن تهویه خوب سرمایه گذاری کنید که پس از خروج از حمام روی تایمر روشن بماند. اگر حمام داخل خانه و بدون پنجره دارید این امر بسیار مهم است.

توجه نکردن به طرح کاشی کاری

طراحی کاشی ها اهمیت زیادی دارد. طرح و رنگ آن را با دکور حمام هماهنگ کنید.

توجه نکردن به دوغاب مناسب

کاشی های ساده را می توان به راحتی با انتخاب دوغاب مناسب، تعمیرات اساسی کرد. یک دوغاب تیره‌تر می‌تواند به تنهایی یک الگوی چشم‌نواز ایجاد کند. اگر می خواهید دوغاب شما دوام داشته باشد و نشتی نداشته باشد، به جای دوغاب سیمانی به سراغ دوغاب اپوکسی بروید، زیرا بسیار بادوام، ضد آب و عملا ضد لک است.

هدر دادن آب

آب با ارزش است. آن را هدر دهید. خوشبختانه ترفندهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بدون نیاز به غوطه ور شدن روزانه در وان در مصرف آب صرفه جویی کنید. با تعمیر هرگونه شیر آب شروع کنید. به دنبال سرهای دوش با برچسب  صرفه جویی در آب باشید، اگر مدل قدیمی‌تری دارید، میتوانید آنها را تعویض کنید.

نورپردازی بی دقت

نور بدِ حمام در بهترین حالت غیرکاربردی و در بدترین حالت خطرناک است. اطمینان حاصل کنید که ترکیبی از نورهای عمومی، نورپردازی کاری (برای آرایش و غیره) و نورپردازی وضعیتی برای استراحت در وان را اجرا کرده اید.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *