ایده های روشنایی حمام، 3 نکته برای روشویی و چراغ های سقفی

چکیده کوتاه مطلب

نورپردازی صحیح حمام و روشویی حمام های مدرن یک فضای چندکاره هستند که غالبا از حالت کاربردی و مفید به یک خلوتگاه آرام تبدیل می شوند. اما غالبا نور حمام نادیده گرفته می شود. اکثر حمام ها دارای نورپردازی سقفی و روشویی هستند. چراغ های سقفی می توانند شامل نورهای توکار و لوسترهای کوچک باشند […]

نورپردازی صحیح حمام و روشویی

حمام های مدرن یک فضای چندکاره هستند که غالبا از حالت کاربردی و مفید به یک خلوتگاه آرام تبدیل می شوند. اما غالبا نور حمام نادیده گرفته می شود.

اکثر حمام ها دارای نورپردازی سقفی و روشویی هستند. چراغ های سقفی می توانند شامل نورهای توکار و لوسترهای کوچک باشند و فضای وسیعی را روشن کنند. نورپردازی روشویی در نزدیکی آینه قرار دارد تا چهره شما را هنگام آرایش کردن، مسواک زدن و غیره، روشن کنند.

با در نظر گرفتن همه عواملی که در حمام برای داشتنِ نور مناسب نقش دارند -مثل اندازه وسایل، محل قرارگیری آنها، و نوع لامپ هایی که استفاده می شود – چیزهای زیادی وجود دارد که باید بهینه و کامل شوند.

در ادامه به سه نکته ی مهم که برای داشتن نورپردازی صحیح باید مورد بررسی قرار دهید، میپردازیم:

 

  1. دو طرف آینه حمام چراغ قرار دهید

چراغ های سقفی عمومی در حمام برای نور محیط کافی هستند، اما برای اهداف زیبایی و نظافت ایده آل نیستند. در واقع، نورپردازی از بالا می‌تواند هنگام اصلاح، آرایش کردن، نخ دندان کشیدن و غیره سایه‌ها، لکه‌ها و خطوطی را روی صورت شما ایجاد کند. چراغ روشویی یا یک جفت دیوارکوب عمودی که در هر طرف آینه قرار می‌گیرد بهترین نور را برای کارهای دقیق تر ارائه می‌کند.

نکته حرفه ای ها:

برای نورپردازی روشویی در کناره‌های آینه، تجهیزات را با فاصله حداقل 28 اینچ از هم و حدود 60 اینچ از زمین نصب کنید تا مطمئن شوید که درخشان‌ترین قسمت‌های چراغ‌ها با صورت شما همخوانی دارند. برای نور بالای آینه، آن را در فاصله 78 اینچی از کف نصب کنید.

 

  1. مدل نور حمام را با نور روز هماهنگ کنید

هیچ چیزی شبیه نور طبیعی نیست، درست است؟ رنگ واقعی صورت، مو، آرایش و لباس ما به بهترین وجه در نور روز نمایان می شود، بنابراین این کیفیت نوری است که می خواهید در حمام از آن تقلید کنید. ابتدا به سراغ وسایل روشنایی حمام با سایه های سفید بروید.

از لامپ‌هایی استفاده کنید که رنگ‌ها را متناسب با اتاق نشان دهند. تعیین آن بستگی به نوع لامپ دارد:

لامپ های رشته ای: این لامپ ها باید دارای رنگ “سفید” (سفید گرم یا سفید سرد) باشند یا دمای رنگ آنها بین 2700 تا 3000 کلوین باشد.

لامپ‌های فلورسنت فشرده: برخلاف تصور رایج، لامپ‌های CFL می‌توانند انتخاب خوبی برای حمام باشند، تا زمانی که شاخص رندر رنگ آنها 90 یا بالاتر باشد. این نشان می دهد که آنها به نمایش رنگ ها مانند نور روز نزدیک هستند. دمای رنگ ایده آل برای CFL ها نیز بین 2700K تا 3000K است.

 

لامپ های دیود ساطع کننده نورLED: این نورها به گزینه های مناسبی برای روشنایی حمام تبدیل شده اند. و میتوانید استفاده های خوبی از آنها استفاده کنید.

 

3. از نورپردازی با قابلیت درجه بندی استفاده کنید

بهتر است نورپردازی حمام دارای درجه بندی باشد تا بتوانید در ساعات مختلف روز نور آن را تنظیم کنید.

اگر در وان غوطه ور هستید، باید بتوان حمام را از نور زیاد روشن به مراسم صبحگاهی با نور ملایم تغییر داد. خوشبختانه، چندین روش خلاقانه وجود دارد که به راحتی از یک فضا به فضای دیگر منتقل می شوید.

به عنوان مثال، یک سوئیچ دیمر برای کنترل شدت چراغ های روشویی خود نصب کنید. این روزها، دیمرهایی برای نورهای رشته‌ای، فلورسنت و LED در دسترس هستند.

 

اگر فضای کافی دارید، یک وسیله تزئینی برای چراغ سقفی خود انتخاب کنید. لوسترهای کوچک و چراغ‌های سقفی می‌توانند با خاموش شدن سایر چراغ‌های حمام، حالتی آرام و رمانتیک ایجاد کنند.

 

این سه دستورالعمل به شما کمک می‌کنند فضایی را ایجاد کنید که می‌خواهیدتمایل پیدا میکنید هر روز را در آن شروع کنید و وقتی که زمان استراحت فرا رسید در آن خلوت کنید.

 

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *