ایده های طراحی برای حمام به سبک مدرن

چکیده کوتاه مطلب

سبک مدرن برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد، اما به طور کلی، وقتی به طراحی مدرن اشاره می کنیم، اغلب مفاهیم و استراتژی های یکسانی پیدا می شود: اشکال هندسی، رنگ های خنثی یا پایه، سادگی، بی­آلایشی، و مواد طبیعی.   اگر در حال بازسازی حمام در یک خانه مدرن هستید، می­توانید […]

سبک مدرن برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد، اما به طور کلی، وقتی به طراحی مدرن اشاره می کنیم، اغلب مفاهیم و استراتژی های یکسانی پیدا می شود: اشکال هندسی، رنگ های خنثی یا پایه، سادگی، بی­آلایشی، و مواد طبیعی.

 

اگر در حال بازسازی حمام در یک خانه مدرن هستید، می­توانید از برخی از این نمونه های طراحان برجسته الهام بگیرید:

سادگی مدرن

این حمام که در تصویر میبینید دارای تمام ویژگی های یک طراحی مدرن است: اشکال هندسی ساده (که مربع ها و مستطیل ها بر آنها غالب است)، و غلبه رنگ سفید با کمی خاکستری خنثی.

استفاده از گل های تازه در چنین دکوری نه تنها رنگ های شاد را به فضا اضافه میکند بلکه میتوانید چند روزی یکبار آن را تغییر دهید  و فضا را دلپذیرتر هم کنید.

پلان باز

یکی دیگر از ویژگی های بسیاری از حمام های به سبک مدرن، پلان باز است که معمولاً شامل دیوارهای شیشه ای شفاف اطراف دوش می شود. این طرح به خصوص در فضاهای کوچکتر انتخاب خوبی است.

گرمِ مدرن (ساختار روسال)

همه حمام ها برای مدرن بودن نباید سرد و استریل باشند. بلکه میتوانید با رنگهای گرم نیز یک حمام را به سبک مدرن تزئین کنید. ما هنوز روی اشکال هندسی (در این مورد، اشکال تخم مرغ مانند مثل سینک و وان)، یک طرح رنگی ساده ( رنگ های خنثی گرم)، و حداقل عناصر تزئینی تمرکز داریم. چوب و سنگ نیز از ویژگی های معمولیِ مدرن هستند.

فوق مدرن

این تصویر نمایی از یک حمام فوق مدرن است. روشویی شناور باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد، پنجره‌هایی به اندازه دیوار، و وان شفاف شیشه ای که تقریباً هیچ حضور بصری در اتاق ندارد.

در این حمام فوق مدرن تجهیزات جوری انتخاب شده اند که کمترین فضا را اشغال کنند. چنین وان شیشه ای جذابی، هم از نظر بصری و هم از نظر فیزیکی حس خوبی را ایجاد میکند.

سادگی باشکوه

این حمام مرمری همراه با حسی از شکوه به لطف طراحی تمام مرمر آن است. کاربرد سفت و سخت اشکال مربع و مستطیل تنها با منحنی های دهانه شیر در تضاد است.

توجه داشته باشید که دسته های شیر آب برای سینک به جای اینکه در بالا و کنار شیر آب قرار گیرند، در کناره قرار گرفته اند. این یک انتخاب جالب است که توجه بیشتری را به اشکال مستطیلی حاکم بر این حمام جلب می کند.

تاریک و آرامش بخش

حمام های مدرن همیشه با ظاهر سفید و براق همراه نیستند. گاهی اوقات تاریکی نیز مدرن است، مانند این فضای حمام مدرن که توسط کاشی های سنگی خاکستری تیره پوشش داده شده است.

 

مبلمان چوبی روشن و وسایل سفید رنگ، نور، رنگ و احساس ارگانیک را به ارمغان می‌آورند.

سفید مینیمالیستی

مینیمالیسم یکی از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون مدرن است – و این حمام به همان اندازه مینیمال است: کاملاً سفید، متمرکز بر عملکرد و بدون هیچ گونه تضاد واضح.

این حمام خیلی روشن اما نسبتاً آرام است. به راحتی می توانید در فضایی که هیچ چیز حواس شما را پرت نمی کند، ذهن خود را از دغدغه های روزانه رها کنید.

مدرنِ میانه قرن

سبک مدرن ِ مینه ی قرن، سبکی تزئینی است که از حساسیت‌ها و شیوه‌های ساختمانی دهه‌های 50 و 60 الهام گرفته شده است.

در این حمام مدرن گوشه‌های گرد روشویی است که حال و هوای اواسط قرن را به فضا می‌دهد. پوشش چوبی تیره که در تضاد با کاشی بژ خنثی است نیز آن را به سبک میانه ی قرن نزدیک میکند.

مدرن جذاب (سطوح پنتال)

این حمام مدرن ترکیب جالبی از سبک ها را ارائه می دهد، اما قطعا مدرن است. کافی است به انواع اشکال هندسی، از آینه دایره ای تا سینک پایه استوانه ای و چراغ های مثلثی نگاهی بیندازید. همه اینها با کاشی های کوچک، تیره و مستطیلی متضاد هستند.

لوکس مدرن

سبک مدرن برای فضاهای کوچک عالی است اما زمانی که در فضاهای بزرگتر به کار می رود می تواند حتی چشمگیرتر باشد. در این حمام مدرن و زیبا و مجلل شما یک مبل، یک شومینه و یک صفحه از سنگ رودخانه در اطراف وان دارید.

البته، غلبه رنگ سفید – در کنار نبودِ عناصر تزئینی – این حمام را بسیار مدرن کرده است.

حمام مرطوب مدرن

اگر فضای کافی برای وان و دوش ندارید، چرا این دو را در یک منطقه ترکیب نکنید؟ این حمام به سبک اتاق مرطوب، از فضای خود به طور بسیار موثر استفاده می کند. به شیب جزئی کاشی که به تخلیه آب کمک می کند توجه کنید.

ویژگی‌های مدرن شامل کاشی‌های تیره سراسری، اشکال ساده وان و توالت، و استفاده از گیاهان و گل‌ها است.

مدرن سیاه و سفید

برای کسانی که بیش از یک رنگ را ترجیح می دهند، سعی کنید رنگ های سیاه و سفید را برای ایجاد تضاد چشمگیر و در عین حال فوق مدرن ترکیب کنید.

رنگ های درخشان

به یاد داشته باشید: مدرن به معنای بی رنگ نیست!

حمام های مدرن می توانند انواع رنگها را به خوبی در خود جای دهند، به خصوص اگر سایه روشن و تک باشد.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *