راهنمای کامل برای طراحی یک حمام شیک و خانوادگی

چکیده کوتاه مطلب

احتمالا بعد از آشپزخانه، حمام مهم‌ترین اتاق خانه به حساب می­ آید. به همین دلیل اهمیت دادن و توجه به آن از ارزش بالایی برخوردار است. معمولا در خانه های قدیمی فضای کوچکی برای حمتم در نظر گرفته شده است که میتوان ایان فضای کوچک را نیز با طراحی دقیق و حرفه ای دکور داد. […]

احتمالا بعد از آشپزخانه، حمام مهم‌ترین اتاق خانه به حساب می­ آید. به همین دلیل اهمیت دادن و توجه به آن از ارزش بالایی برخوردار است.

معمولا در خانه های قدیمی فضای کوچکی برای حمتم در نظر گرفته شده است که میتوان ایان فضای کوچک را نیز با طراحی دقیق و حرفه ای دکور داد. در خانه های جدید به فضای حمام توجه ویژه ای شده و فضای بهتری دارند. هدف ما طراحی فضایی آرامش بخش برای حمام است.

در ادامه به موارد مهمی اشاره میکنیم که برای طراحی حمام باید بدان توجه شود:

  • نیازهای شما برای داشتن حمام

ابتدا به این نکته توجه میکنیم که چه کسی از حمام استفاده خواهد کرد. زیرا این موضوع تأثیر زیادی بر طرحی که در نهایت انتخاب می کنید خواهد داشت. آیا این حمام به طور اختصاصی برای دو نفر است؟ یا یک حمام خانوادگی است که نیاز به فضای بیشتری برای وسائل و اسباب بازیها دارد؟

یک حمام بزرگ و کامل به لیست زیادی از وسایل نیاز دارد،در حالی که یک حمام مهمان ممکن است فقط به دوش نیاز داشته باشد.

سپس از خود بپرسید که بدنبال چه نوع فضایی هستید و چه انتظاری از حمام خود دارید.

هیلی تارینگتون، طراح می گوید: «دفعات استفاده از حمام را فراموش کنید و به جای آن به این فکر کنید که می خواهید چطور از آن استفاده کنید».

 

  • فضای خود را اندازه گیری کنید

بررسی مقیاس فضای حمام از موارد خوب برای شروع طراحی است. با دقت اندازه گیری کنید زیرا ابعاد دقیق کلیدی است و بر طراحی تأثیر می گذارد. اندازه همه چیز را مشخص کنید از جمله وان، حوضچه، دوش و غیره؛ تا در نهایت به بهترین طرح برسید.

 

  • از متخصصان کمک بگیرید

اگر به این فکر می کنید که چگونه یک حمام را طراحی کنید، بهتر است زودتر از یک متخصص مشاوره بگیرید. از نمایشگاه ها و وب سایت های دکوراسیون حمام دیدن کنید – طراحان حمام منابع عالی اطلاعات و مشاوره هستند.

آنها می‌توانند در مورد آخرین متریال ها و فناوری به شما بگویند و راه‌حل‌های زیادی برای فضاهای کوچک یا نامناسب خواهند داشت. آنها همچنین تجربه زیادی در به حداکثر رساندن فضا خواهند داشت و در عین حال اشتباهات پرهزینه را به حداقل می رسانند.

 

  • یک طرح­بندی را انتخاب کنید

سعی کنید از همان ابتدا طرحتان را مشخص کنید تا متحمل هزینه های اضافی نشوید. شاید همان طرح قبلی همچنان برای شما مناسب باشد.

تعویض یراق آلات، کفپوش و کاشی یا رنگ آمیزی مجدد دیوارها راهی سریع برای به دست آوردن نوآوری در طرح قبلی است. اگر چیدمان شما کاملاً درست نیست، به راه هایی فکر کنید که ممکن است بتوانید تغییرات کوچک اما مؤثری ایجاد کنید. به عنوان مثال، آویزان کردن درها یا نصب درهای کشویی یک راه عالی برای به دست آوردن فضا است.

 

  • در مورد فضایی که دارید واقع بین باشید

اگر فضای کوچکی دارید هیچ لزومی ندارد که انواعی از وسایل و وان های بزرگ و اضافی را وارد حمام خود کنید. سعی کنید فضای حمام زیاد شلوغ نباید و وسیال فاصله کافی ازهم داشته باشند تا فضای کوچک به نظر نرسد.

 

  • به یاد داشته باشید که تهویه بسیار مهم است

سام بال، مدیر بازاریابیِ گروه اتوپیا، میگوید که مردم اکثرا تهویه حمام خود را نادیده می‌گیرند، اما بعداً پشیمان می‌شوند. او می گوید: «در حمامی که دارای مبلمان چوبی است تهویه خیلی مهم است زیرا رطوبت بالای حمام می تواند به چوب آسیب برساند. “یک پنجره باز به تنهایی کافی نیست.”

تهویه مناسب حمام باعث میشود بخار زیاد وارد فضای اتاق خواب نشود.

 

  • محل ذخیره سازی

ذخیره سازی کلید موفقیتِ یک حمام خوب است. یک قفسه شیشه ای حداقل کافی نخواهد بود!

 لوازم بهداشتی باید مکان خوبی برای جایگیری داشته باشند. بطری های شامپو و صابون، و حوله های اضافی باید در کمد قرار بگیرند.

کریس پین توصیه می کند: “کابینت های آینه ای به شما امکان می دهند وسایل را ذخیره کنید، همچنین میتوانید مسواک ها و تیغ های برقی را شارژ کنید.” تاقچه های دیواری هم انتخاب خوبی در این زمینه هستند.

 

  • نور حمام را بررسی کنید

از آنجایی که حمام ها اغلب در کنار اتاق خواب قرار می گیرند، نورپردازی آنها باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. هیچکس دوست ندارد نیمه شب یا آخر شب چراغ های درخشان حمام را روشن کند وبرای شخصی که خواب است مزاحمت ایجاد کند.

کریس پین پیشنهاد می‌کند: «برای حمام سطوح مختلف نور را داشته باشید تا در هر زمان با توجه به نیاز از نور کم یا زیاد استفاده کنید».

 

  • کاشی ها انتخاب خوبی برای طراحی هستند

کاشی ها را میتوان در انواعی از طرح های سنتی و مدرن در اختیار داشت. یکی از بهترین راههای طراحی حمام و تغییر دکوراسیون حمام قدیمی این است که کاشی های آن را عوض کنیم. کاشی هایی با طراحی ریز و شلوغ برای حمام های کوچک خوب نیستند اما به حمام های بزرگ حس گرمی و جذابیت میدهند.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *