مناظره بزرگ: پنتری های اتاق مانند در مقابل پنتری های کابینتی

چکیده کوتاه مطلب

اگر به دنبال یافتن خانه جدیدی با آشپزخانه مناسب یا طراحی مجدد فضای آشپزی فعلی خود هستید، ممکن است با تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع پنتری برای شما مناسب است شروع کنید. شما باید تصمیم بگیرید که کدامیک را انتخاب کنید. یک پنتری که به خوبی سازماندهی شده باشد می تواند به شما […]

اگر به دنبال یافتن خانه جدیدی با آشپزخانه مناسب یا طراحی مجدد فضای آشپزی فعلی خود هستید، ممکن است با تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع پنتری برای شما مناسب است شروع کنید. شما باید تصمیم بگیرید که کدامیک را انتخاب کنید.

یک پنتری که به خوبی سازماندهی شده باشد می تواند به شما کمک کند همه مواد غذایی را همراه با سایر تجهیزات آشپزخانه ذخیره کنید و میزهای خود را عاری از مواد غذایی یا درهم و برهم شدن نگه دارید.پنتری ها میتوانند یک فضای بسته خوب به همراه تعداد زیادی قفسه را ارائه بدهند. اکثر افراد تمایل  دارند از پنتری برای ذخیره سازی استفاده کنند، اما گاهی اوقات طراحی کابینت می تواند مزایای بیشتری برای خانه های خاص داشته باشد.

 

بیایید نگاهی به هر دو روش ممکن برای سازماندهی فضای آشپزخانه بیندازیم و مزایا و همچنین نکات منفی هر کدام را در نظر بگیریم.

 

پنتری های اتاق مانند

از نظر ظاهری، یک انباری به نظر می رسد که گزینه های خوبی برای بهینه سازی و سازماندهی آشپزخانه در اختیارمان میگذارد. فضای زیاد و طراحی شیک آنها را به انتخابی بسیار جذاب تبدیل کرده است.

بزرگترین نقطه ضعف داشتنِ یک پنتری، موقعیت مکانی آن است. گاهی اوقات این انبارها در داخل آشپزخانه قرار می گیرند که فضای زیادی را اشغال می کند، یا انباری اغلب به طور کامل خارج از آشپزخانه ساخته می شود. پنتری که در خارج قرار می گیرد ممکن است شما را مجبور کند بین آشپزخانه و انباری مدام در حرکت باشید، که می تواند تهیه غذا را نسبتاً دشوار کند. اگر در طول فرآیند پخت و پز چندین بار لازم است فضای آشپزخانه را ترک کنید، پنتری می تواند ناخوشایند یا آزاردهنده باشد.

خانه هایی که از قبل فضای کافی برای ساخت پنتری اتاق مانند را در اختیار دارند میتوانند از مزایای خوب این سبک انباری به خوبی بهره ببرند.

بیایید نگاهی به ویژگی‌های پنتری اتاق مانند بیاندازیم تا جوانب مثبت و منفی آن را بررسی کنیم.

 

مزایا:

قفسه‌های بازتر :  در یک پنتری، فضای قفسه‌ ای  قابل مشاهده‌تری برای غذا و تجهیزات وجود دارد.

اقلام بزرگ‌تر را ذخیره کنید:  نیاز کمتری به قفسه‌های کشویی داخلی در پنتری وجود دارد، بنابراین قفسه‌ها بلندتر هستند تا وسایل آشپزخانه بزرگ را به‌خوبی سازماندهی کنید.

 

معایب:

فضای ارزشمند خانه را می گیرد : نیاز به یک اتاق اضافی، فضایی را از خانه شما می گیرد که می تواند برای اهداف دیگر استفاده شود.

نمراقبتِ بیشتر : قفسه های باز در اتاقی که برای نگهداری مواد غذایی در نظر گرفته شده است، به تلاش بیشتری برای تمیز نگه داشتن نیاز دارد.

 

پنتری کابینتی

پنتری کابینتی دقیقاً همان چیزی است که از اسمش بر می آید: کابینت های بزرگ با فضای ذخیره سازی فراوان برای قرار دادن مواد غذایی و سایر وسایل آشپزخانه. این نوع انباری به ازای هر فوت مربع فضای ذخیره سازی زیادی را ارائه نمی دهد، با این حال، قفسه های زیادی در کابینت برای ذخیره وسایل وجود دارد. چیزی که یک کابینت را فوق العاده می کند، امکان ادغام و نصب طبقات بیشتر برای آن است.

با نصب و افزودنِ قفسه های بیشتر در کابینت  و قفسه هایی روی درب آن، می توانید به راحتی فضای ذخیره سازی خود را چند برابر کنید تا از ظرفیت یک پنتریِ بزرگتر پیشی بگیرید.

در اینجا لیستی از مزایا و معایب استفاده از پنتری کابینتی در آشپزخانه را بررسی میکنیم.

 

مزایا:

محل ذخیره سازی متمرکز:  قرار دادن اقلام خود در انباری کابینت، آنچه را که نیاز دارید در فضای فشرده تری در اختیارتان قرار میدهد.

در دسترس تر:  ذخیره سازی در کابینت های عمیق می تواند اقلام بیشتری را در دسترس قرار دهد و نیاز به راه رفتن در قفسه های متعدد را از بین میبرد.

آنها فضای زیادی را اشغال نمی کنند:  پنتری های کابینت فضای کمتری را در آشپزخانه شما اشغال می کنند.

 

معایب:

فضای محدود برای اقلام بزرگ: قفسه های داخلی اضافه شده به طور ایده آل برای سازماندهی کابینت استفاده می شوند، بنابراین ظرفیت ذخیره سازی بیشتر افقی است تا عمودی. قفسه های اضافی توانایی نگهداری اشیاء بزرگتر را ندارند.

هزینه های اضافی:  استفاده از قفسه بندی اضافی بهترین راه برای استفاده از انبار کابینتی است اما شامل هزینه های اضافی برای نصب می شود.

 

کدام پنتری برای خانه من بهتر است؟

بحث اینکه کدام انبار بهتر است واقعاً به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. آنها هر دو عملکرد خوب و سبک ویژه ای را برای سازماندهی آشپزخانه شما ارائه می دهند. اینکه کدام یک را برای خانه خود انتخاب می کنید بر اساس میزان فضای موجود در نزدیکی و داخل آشپزخانه شما خواهد بود. تصمیم خود را بر اساس نحوه عملکرد آشپزخانه خود قرار دهید. پنتری اتاقی برای خانه هایی با فضای اضافی در خارج از آشپزخانه و برای آشپزهایی که هنگام تهیه غذا به فاصله اضافی بین انبار و آشپزخانه اهمیتی نمی دهند، بهترین کارایی را خواهد داشت. پنتری کابینت برای همه آشپزخانه ها کارایی خوبی دارد  و می تواند فضای زیادی را برای ذخیره سازی ارائه دهد.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *