نکاتی برای طراحی حمام های کوچک که طراحان میخواهند شما بدانید

چکیده کوتاه مطلب

طراحی حمام های کوچک ممکن است سخت باشد. از یک طرف، به دلیل جمع و جور بودن آنها، در هزینه متریال صرفه جویی می کنید زیرا از مواد کمتری استفاده می کنید. از سوی دیگر، این حمام ها کوچک هستند و هیچکس دوست ندارد فضای کمی داشته باشد. به همین دلیل است که مشاوره حرفه […]

طراحی حمام های کوچک ممکن است سخت باشد. از یک طرف، به دلیل جمع و جور بودن آنها، در هزینه متریال صرفه جویی می کنید زیرا از مواد کمتری استفاده می کنید. از سوی دیگر، این حمام ها کوچک هستند و هیچکس دوست ندارد فضای کمی داشته باشد. به همین دلیل است که مشاوره حرفه ای به شما کمک می کند!

 

ما با 10 نفر از بهترین طراحان ، معماران و متخصصان بازسازی خانه صحبت کردیم تا بهترین توصیه های خود را در مورد بهترین روش بازسازی و تزئین یک حمام کوچک به شما ارائه دهند. در ادامه نکات آنها را بررسی میکنیم:

  • روشویی را بزرگ در نظر بگیرید

به گفته پاملا دورکین، یک روشویی بزرگتر راه حل خوبی است حتی اگر غیرقابل تصور به نظر برسد. او می‌گوید: «بزرگ‌ترین روشویی که میتوانید را نصب کنید. “این کار به شما فضای پیشخوان بیشتری می دهد و همه چیز را کمی بزرگتر نشان می دهد.”

 

  • از طرح ها و الگوها بطور استراتژیک استفاده کنید

میتوانید از طرح ها و الگوها برای جذاب کردن فضای کوچک استفاده کنید. دورکین پیشنهاد می‌کند: «به عنوان مثال، میتوانید کف زمین را ساده حفظ کنید و دیوارها را با طرح هایی پر کنید مثلا بصورت کاغذ دیواری».

 

  • یک پنل دوش ثابت را در نظر بگیرید

به جای دوش کشویی یا چرخان، یک پنل ثابت را در نظر بگیرید. دورکین پیشنهاد می‌کند که دسته دوش را به انتهای باز ببرید تا بتوانید بدون خیس شدن دوش را باز کنید. او توضیح می‌دهد: «امروزه سر دوش 2 در 1 وجود دارد، بنابراین لازم نیست هم سر دوش داشته باشید و هم دستی.

 

  • تمیزی حمام را حفظ کنید

به گفته آناییس، هر کسی که یک حمام کوچک دارد باید فضا را تا حد امکان مرتب نگه دارد. او توضیح می‌دهد: «اگر نمی‌توانید مبلمان اضافه کنید، جعبه‌ها و سبدهای ذخیره‌سازی بهترین دوستان شما هستند (در غیر این صورت، با خیال راحت قفسه‌های شناور را اضافه کنید، آنها به شما کمک می‌کنند همه چیز را ذخیره کنید و تزئین آنها بسیار آسان است). “رنگ های خنثی را برای جعبه ها و سبدها انتخاب کنید تا فضا را تحت تاثیر قرار ندهد.”

 

  • اجازه دهید نور وارد شود

آناییس می گوید اگر پنجره دارید، مزیت بزرگی است. نور طبیعی فضا را بزرگتر نشان می دهد. در این صورت حتماً اجازه دهید نور بتابد. به عنوان مثال، گیاهان زیادی را جلوی پنجره اضافه نکنید. بگذارید نور جاری شود! او توضیح می دهد: «اگر پنجره ندارید، باید تا جایی که می توانید نور مصنوعی اضافه کنید.»

 

  • مکان آینه را به طور استراتژیک مشخص کنید

آینه ها برای تأکید بر نور اتاق بسیار مفید هستند – به گفته آناییس، شما باید آن را جلوی پنجره یا چراغ روشنایی قرار دهید تا میزان نور را دو برابر کنید. او می افزاید: «به عنوان مثال، می توانید از آینه های کوچکتر برای نصب در حمام استفاده کنید تا به چندین بار انعکاس نور کمک کنند.

 

  • از لوازم جانبی غافل نشوید

آناییس می‌گوید: «برای افزودن تزئینات، با دکوراسیون کاربردی (یعنی عناصری که به هر حال باید در حمام خود استفاده کنید) بازی کنید. او پیشنهاد می‌کند از آینه‌هایی برای نور، سبدهای حصیری کوچک برای نگهداری وسایل، یک پرده دوش زیبا یا حتی یک تشک حمام زیبا شروع کنید.

 

  • به سراغ رنگ های روشن و هوا بروید

آناییس میگوید به سراغ رنگ های روشن و خنثی بروید. او توضیح می دهد: «خنثی لزوماً به معنای سفید نیست. “با سایه های خاکستری، سفید، آبی روشن، خاکستری کم رنگ، بازی کنید… رنگ خنثی فضا را بزرگتر از رنگ های تیره تر نشان می دهد.”

 

  • جزئیات تزئینی کوچکتر را انتخاب کنید

اگر می خواهید حمام را تزئین کنید میتوانید از وسایل کوچک استفاده کنید. تزئین قسمت روشیی نیز با وسایل مناسب، فضا را جذاب میکند.

 

  • دکور را به طبیعت نزدیک کنید

هر چه بتوانید دکور را به طبیعت نزدیک تر کنید بهتر است.استفاده از مواد طبیعی (سنگ، چوب، کتان، حصیری) بدون اینکه اتاق را تحت تأثیر قرار دهد، جذابیت بصری را به ان اضافه می کند.

 

 

  • از شر حوله های اضافی خلاص شوید

دمورو پیشنهاد می‌کند برای هر نفر فقط دو سری حوله داشته باشید، مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد که ممکن است به حوله بیشتری نیاز داشته باشید. تعداد حوله های زیاد در حمام فقط فضا را پر میکند.»

 

  • آینه های بزرگ را در نظر بگیرید

رایان جونز، میگوید : داشتن اینه بزرگ میتواند توهم فضا ایجاد کند و فضای حماما را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد. همچنین نور را نیز دو برابر میکند و فضا روشن تر و دلنشین تر میشود.

 

 

  • سقف بلند در یک حمام کوچک

ساوانا فیلیپس می‌گوید: « بلند کردن سقف‌ها در یک حمام کوچک می‌تواند این توهم را ایجاد کند که فضا بزرگ‌تر است». “اگر بالا بردن سقف امکان ندارد، یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای بزرگتر نشان دادن یک حمام کوچک انجام دهید این است که تمام کمدها را در دیوار جای گذاری کنید.”

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *