پارچه ترک مبلی

چکیده کوتاه مطلب

ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در صنعت نساجی است. پارچه­های ترک همواره طرفداران زیادی در ایران داشته مخصوصا پارچه ترک مبلی. در صنعت مبلمان، برندهایی که قصد ارائه محصول با کیفیتتر و لوکستر دارند، از پارچه ترک مبلی در مصنوعاتشان استفاده می­کنند. پارچه ترک مبلی خود شامل چندین دسته می­شود که در هوم­نت بطور اختصار […]

ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در صنعت نساجی است. پارچه­های ترک همواره طرفداران زیادی در ایران داشته مخصوصا پارچه ترک مبلی. در صنعت مبلمان، برندهایی که قصد ارائه محصول با کیفیتتر و لوکستر دارند، از پارچه ترک مبلی در مصنوعاتشان استفاده می­کنند. پارچه ترک مبلی خود شامل چندین دسته می­شود که در هوم­نت بطور اختصار بعضی از دسته­های پارچه ترکی را مورد بررسی قرار می­دهیم.

پارچه گونی بافت

پارچه گونی بافت طرحی اصیل و قدیمی اما محبوب در سبک مدرن است. سبک مدرن یک سبک ساده اما شیک در دنیای مد است که سادگی در عین حال زیبایی را به نمایش می گذارد. در هوم­نت سعی شده تا محصولاتی ارائه شود با سبک طراحی مدرن. در این سبک محدودیتی در استفاده از متریال های مختلف برای خلق ایده های جدید وجود ندارد. به عبارت دیگر از انواع متریال های ساده چون پارچه گونی بافت برای خلق ایده های جدید استفاده می کنند. پارچه گونی بافت ترک از جمله این نوع پارچه است. پارچه گونی بافت طرحی است که اصالت خود را از قدیم حفظ کرده و همچنین با مد روز نیز همراه است. انواع پارچه گونی بافت را می­توانید در هوم­نت مشاهده کنید.

جنس پارچه گونی بافت

قبلا از الیاف کنف برای بافت و تولید پارچه استفاده می شد. همچنین به دلیل ضخامت نخ ها، تار و پود پارچه کمی درشت و واضح بودند. در حال حاضر پارچه گونی بافت از جنس الیاف طبیعی مانند کنف تولید می شود. این محصول اصیل و ساده در بخش ‌های مختلف کاربرد دارد. این نوع پارچه باکیفیت و بادوام است که عمر مفید بالایی دارد. طراحان در صنعت نساجی با الهام گرفتن از بافت گونی، پارچه هایی را طراحی می کنند که ظاهری شبیه به گونی دارند. امروزه برای تولید پارچه هایی گونی بافت تنها از کناف استفاده نمی کنند. متریال های نوین دیگری نیز برای تولید پارچه گونی بافت استفاده می شود.

طرح پارچه گونی بافت

پارچه گونی بافت ریز و پارچه گونی بافت درشت، دو طرح اصلی پارچه گونی بافت محسوب می­شوند. طرح های ذکر شده در هوم­نت، زیبایی های منحصر به فردی دارند. هر یک از آن ها در بازار طرفداران خاص خود را دارند. در واقع طرح گونی بافت یک طرح تزئیناتی زیبا و مدرن است که روی بافت پارچه اجرا می شود. با استفاده از تار و پود پارچه نقوش مختلفی طراحی می شود. پارچه گونی بافت یک سبک مدرن و اسپرت محسوب می‌ شود. تولیدکنندگان این پارچه را در دو سایز 1.50 و 3 متر تولید و به بازار مصرف عرضه می‌ کنند. از این پارچه در بخش ‌های متعددی مانند طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

پارچه گونی بافت مبلی

پارچه گونی بافت برای مبل استفاده زیادی دارد. در کل در میان پارچه های مختلف کاربرد های متعددی در تولید پوشاک، پرده، رومبلی، روتختی و غیره دارند. پارچه گونی بافت نیز در موارد مختلف استفاده می شود و محدود به یک کالای خاص نیست. طراح با ایده های خلاقانه می تواند در موفقیت یک کالا و استفاده از آن در موارد متعدد تاثیر گذار باشد. بنابراین استفاده از پارچه گونی بافت در صنعت مبلمان نیز میتواند به زیبایی آن جلوه بیشتری دهد. به عنوان مثال استفاده از پارچه گونی بافت در چیدمان و دیزاین داخلی برای پرده یا مبلمان به طراح بستگی دارد. پارچه های تولید شده با طرح گونی را می ‌توان در تولید انواع مبلمان استفاده کرد. برای دکوراسیون با سبک مدرن بسیار ایده آل است.برای تولید پارچه گونی بافت از نخ استفاده می کنند که از الیاف طبیعی مانند کتان، پنبه و کنف به دست می آید. برعکس ظاهر زبر و خشن، سطحی نرم و صاف دارد. در مراحل تولید آن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. همچنین از الیاف ترکیبی (شامل الیاف طبیعی و مصنوعی) نیز برای تولید این پارچه استفاده می کنند. در هوم­نت بیشتر با پارچه گونی بافت آشنا شوید.

کاربرد پارچه گونی بافت

همان طور که بیان شد کاربرد پارچه گونی بافت فقط برای تولید مبلمان نیست. برای طراحی پرده نیز می توان از این پارچه استفاده کرد. اگر اتاق شما زیاد آفتاب گیر است و نور خورشید شما را اذیت می کند می توانید از این پارچه برای دوخت پرده استفاده کنید. این پارچه به دلیل تراکم بالا حدود 70% نور خورشید را جذب می کند. همچنین می تواند یک هارمونی ویژه ‌ای را در دکوراسیون داخلی به وجود بیاورد. اگر اتاقی دنج با نور کم می ‌خواهید این پارچه یک انتخاب هوشمندانه برای دوخت پرده است، زیرا ضخامت قابل قبولی دارد. مبلمان به سبک مدرن با روکش پارچه گونی بافت زیبایی خاصی را ایجاد می ‌کند. حتی در دکوراسیون مدرن مینیمال جلوه ای ساده اما شیک را در فضا به وجود می آورد. در مبلمان با طرح L، راحتی و اسپرت نیز کاربرد دارد. البته استفاده از آن محدود به سبک مدرن نیست. بلکه در مبلمان به سبک کلاسیک جلوه و نمایی بی‌نظیر را به نمایش می گذارد.

تنوع رنگ در پارچه گونی بافت

این پارچه در دو نوع گلدار و ساده تولید می ‌شود. معمولاً طرح ساده برای بدنه مبلمان و پرده ها استفاده می شود. پارچه گلدار یا طرح دار را برای روکش پشتی و کوسن مبلمان استفاده می کنند. هر دو نوع بافت ریز و درشت را می توانید از بازار تهیه کنید. رنگ بندی آن بسیار متنوع بوده و تناژ های رنگی روشن تا تیره را شامل می شود. از تناژ خنثی مانند خاکستری می توانید برای سبک مدرن استفاده کنید. با توجه به سلیقه خود و سبک دکوراسیون می توانید تناژ های رنگی گرم و سرد را انتخاب کنید. ممنونیم از همارهی شما با مطالب هوم­نت.

پارچه خواب­دار

پارچه خواب­دار (پولیشی نرم) با استفاده از نخ اضافی بافته شده و یا گره زده می شوند تا سطوح الياف پرزی­شان به وجود بیاید. پارچه خواب­دار یک پارچه پرزدار واقعی نیست زیرا فرآیند نهایی را پشت سر نمی گذارد. اما با این حال پارچه خواب­دار هم دارای خواب پارچه است و معمولا در گروه پارچه های پرزدار قرار می گیرد. در بیشتر مواقع، پارچه های پولیشی نرم به همان روش های آماده سازی و دوخت پارچه مانند پارچه های پرزدار نیاز دارند. پارچه های پرزدار شامل ملتون، فلائل، صوف پشمی، موی شتر، پشم گوسفندان و جانوران دیگر، جین شانه خورده، موهر، جیر پشمی و جیر مصنوعی و سایر موارد میباشد. پارچه های پولیشی که به چیدمان مخصوص پارچه های خواب دار احتياج دارند شامل مخمل، مخمل نما، مخمل نخی راه راه، پشمی، پارچه حوله پنبه ای با خواب حلقوی، خز مصنوعی و فانتزی می باشند. پارچه­های خواب­دار در صنعت مبلمان نیز استفاده زیادی دارند. برای تشخیص اینکه پارچه خواب دارد یا نه انتهای برش خورده آن را از سمت رویی پارچه به روی یکدیگر تا کنید سپس یک گوشه را به پشت تا کنید. یکسان بودن لایه ها را بررسی کنید. اگر آن ها شبیه به هم نیستند پارچه خواب دارد. با انواع پارچه­ خواب­دار در هوم­نت آشنا شوید.

هومنت ارائه­دهنده برندهای برتر مبلمان در ایران

صنعت مبلمان صنعتی است که نیازمند به روز بودن است و میبایست همراه با مد روز، با توجه به سبک­های طراحی مصنوعات آن تولید شود. برندهای برتر در این صنعت، محصولاتی به روز هم از نظر طراحی و هم نظر کیفیت تولید می­کنند. ما در تلاش هستیم تا برندهای برتر و اصیل مبلمان در ایران را معرفی کنیم و محصولاتشان را به مخاطبان عزیز هوم­نت ارائه دهیم. هومنت مرجعی بزرگ از برندهای بزرگ صنعت مبلمان است.

 

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *