ترفندهای طراحی برای بزرگتر نشان دادنِ حمام های کوچک

دسته بندی :طراحی و دکوراسیون داخلی ۲۸ آبان ۱۴۰۰ 1776

در هنر طراحی میتوانید کاری کنید تا فضاهای کوچک را بزرگتر نشان دهید. در واقع شما با ترفندهایی چشم و مغز را فریب میدهید. حمام های کوچک یک مشکل رایج هستند، چه یک آپارتمان اجاره کرده اید و چه در حال کار بر روی یک حمام ثانویه کوچکتر در خانه خود باشید. مطمئناً می‌توانید فضا را بازسازی کنید، اما بازسازی فضا می‌تواند گران باشد و همچنین زمان بیشتری خواهد برد. خوشبختانه، راه‌حل‌های طراحی هوشمندانه زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضای خود و بدون صرف هزینه‌های گزاف استفاده کنید.

به گفته کارشناسان، کار با نور طبیعی، استفاده هوشمندانه از کاشی ها و یافتن چیدمان عالی برای همه ایده های خوب برای حمام های کوچک ضروری است.

در ادامه چند ترفند طراحی را برای این هدف ارائه می دهیم:

 

  1. درهای شیشه ای را برای دوش انتخاب کنید

اگر از پرده حمامی که هنگام دوش گرفتن خیس میشود و میچسبد خسته شده اید، زیبایی استفاده از “پرده دوش” شیشه ای را تجربه کنید زیرا دیگر هرگز با این مشکل مواجه نخواهید شد – و باعث می شود فضای دوش شما بزرگتر و شیک تر نشان داده شود. وقتی می‌توانیم تمام یک فضا را ببینیم، مغزمان فریب می‌خورد تا این باور را داشته باشد که فضا بزرگ‌تر از چیزی است که به واقعا است.

 

2. رنگ دوغاب کاشی ها را روشن کنید

یونیت‌های دیواری یک ترفند طراحی کلیدی هستند که می‌توانید از آن برای بزرگ‌تر کردن حمام کوچکتان استفاده کنید. استفاده از کاشی ها بصورت یکپارچه و یک رنگ به بزرگتر جلوه دادن فضای حمام کمک میکند. سعی کنید دوغاب بین کاشی ها از رنگ روشن باشد که این روش نیز بسیار کمک کننده است.

 

3. کمدهای ذخیره سازی ضروری است

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حمام‌های کوچک، فضای ذخیره‌سازی است – نحوه ترکیب آن و نحوه شیک جلوه دادن آن و بخشی از طراحی کلی شما.

نحوه قرار دهی قفسه ها خیلی به شما کمک خواهد کرد.

 

4. کاشی های روی کف و دیوار را یکدست و هماهنگ کنید

این کار نه تنها باعث ایجاد حس یکپارچگی می شود، بلکه یک سبک شیک هتلی نیز ایجاد می کند. استفاده از کاشی هایی با فرمت بزرگ روی دیوارها و کف – استفاده از جلوه های مرمری یا کاشی های کم رنگ، حمام شما را بسیار روشن و درخشان می کند.

 

  1. بافت هایی که حواس چشم را پرت می کند

گاهی اوقات ما برای سطوح حمام فقط بافت کاشی یا دیوار ساده ی رنگ شده را درنظر میگیریم. در صورتیکه استفاده از بافت های دیگر نیز برای حماما زیبا و کاربردی است. اگر به چوب علاقه دارید استفاده از بافت چوب یا مشابه با آن فضای حمام را گرم و دنج میکند و آن را بزرگتر جلوه میدهد.

 

 

  1. رنگ کردن نیمه دیوار حمام

وقتی یک حمام کوچک و تاریک دارید که میخواهید آن را تغییر دهید، باید در نحوه استفاده از رنگ هوشمندانه عمل کنید. رنگ سفید همیشه خوب است، بنابراین یکی از روش های عالی طراحی داخلی این است که فقط نیمه بالایی را سفید رنگ کنید – تا نوری که از پنجره وارد می شود منعکس شود. سپس، با رنگ آمیزی نیمه پایینی در سایه ای که دوست دارید، رنگ خود را اصلاح و تکمیل کنید.

 

  1. وان کوچک برای یک فضای کوچک

ما به طور خودکار معتقدیم که حمام کوچک فقط میتواند دوش داشته باشد، اما شما می‌توانید حمام‌های کوچک شگفت‌انگیزی داشته باشید که وان نیز دارند. میتوانید از دوش های کوچک بدین منظور استفاده کنید و بعد دکوراسیون را با توجه به آن تنظیم کنید.

 

  1. آینه ها نقش کلیدی دارند

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بزرگ‌تر کردن یک حمام کوچک، سرمایه‌گذاری بر روی بهترین ایده‌های آینه است. اگر می‌توانید یکی از دیوارها را کاملا با آینه پوشش دهید. این کار فضای حمام را دوبرابر نشان میدهد و کاربردی نیز هست. اما یک آینه کوچک در بالای روشویی یا کنار دوش نیز کافی است و همین نتیجه را خواهد داشت.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: